onsdag 17 november 2010

Julklappar del 1

Jag har fått det här med julen på hjärnan just nu. Funderar på julklappar till nära och kära, tycker om att planera och vara ute i god tid. Det är svårare att hitta klappar till vissa personer, de som redan har "allt". Kanske det blir att slå till på några osjälviska klappar i år, tex genom att handla via Unicef eller Barncancerfonden så gör man ju en god gärning också.


Detta fina Hope-halsband har jag köpt till mig själv, från Barncancerfonden.

Söta nallen Tryggve fick lillebror i julklapp förra året, denna också från Barncancerfonden.

Detta fina smycke skulle jag inte tacka nej till, Give hope.
Eller varför inte satsa på klappar som räddar livet på barn och deras föräldrar runt om i världen, ex dessa från Unicef:

Vaccinpaket


Vätskeersättning

Sagoböcker
I alla fall mina barn har alldeles för många leksaker och pinaler och brukar få alldeles för många julklappar. I år tänkte vi försöka ändra på detta. Visst ska de få paket med leksaker, men även med mera "nyttiga" saker. Ibland har Tindra fått så många paket att hon till slut inte orkar öppna flera. Då vet man att man köpt alldeles för mycket!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Armband från Childhood Foundation är fina presenter. 5 armband för 300 pix, god gärning och fina att dela ut till sina nära.
Sådana blir det absolut för mig i år!
Kram från kusin.

Lisa sa...

Hej! Vad roligt att du gillade min blogg, hoppas du hälsar på fler gånger! (Och tyget på väggen är IKeas glada sjuttiotalstyg "Skillingaryd")